Samen uw lage rugpijn te lijf

Terugkerende rugklachten zonder duidelijke oorzaak van de pijn. Veel mensen hebben hier last van. Stress, vermoeidheid en een ongezonde leefstijl hebben grote impact op uw lichamelijke gesteldheid. Ook op de conditie van uw rugspieren. Bij Fysiofitness Nederweert bieden we met speciale programma’s hulp en inzicht om uw klachten te lijf te gaan.

De lagerugschool

Het trainen van spierkracht is een bewezen oplossing voor lage rugpijn. Sterke spieren zorgen voor een goede lichaamshouding en ontlasten de rug. Met de Torsocheck meten we uw spierkracht en balans. De software analyseert de gemeten kracht in relatie tot uw geslacht, leeftijd en gewicht en draait een persoonlijk trainingsschema uit. Daar gaat u mee aan de slag.

Zie hiernaast de torsocheck in beeld.

Maak een afspraak, u hebt geen verwijzing nodig

E-health: lage rugpijn 2.0

Lage rugklachten worden vaak in stand gehouden door een ongezonde leefstijl. De E-Health-module Lage Rugpijn is een effectief online programma dat zich richt op de psychosociale en leefstijlgerelateerde aspecten van lage rugpijn. U doorloopt zelfstandig de module met de onderwerpen pijn, stress & vermoeidheid en leefstijl.

Dit programma leidt u stap voor stap naar duurzame gedragsverandering. Met behulp van filmpjes, oefeningen en uitleg leert u hoe u rugpijn de baas kunt blijven. Met uw fysiotherapeut als coach bepaalt u zelf uw doelen en leert u uw gedrag te plannen en uit te voeren gedurende een jaar.

Bekijk de folder Lage Rugpijn