Longfysiotherapie bij FysioClub Nederweert

Benauwdheid en kortademigheid, problemen met het ophoesten van slijm en vermoeidheid tijdens praten. Het zijn veelvoorkomende klachten bij de longziektes chronische bronchitis en longemfyseem (samen COPD genoemd). Het gevolg van deze klachten is vaak een verminderde conditie. Onder begeleiding van de longfysiotherapeut van FysioClub Nederweert werkt u aan uw kracht en uithoudingsvermogen en leert u technisch goed en krachtig te ademen. We zijn de enige praktijk in Midden-Limburg die analyse en training van de kracht van de ademhalingsspieren aanbiedt met POWERbreathe.

Train uw longen met ademhalingstherapie

FysioClub Nederweert werkt als enige praktijk in de regio samen met Trainjelongen om ademhalingstechniek en spierkracht te verbeteren bij zowel patiënten als sporters.

Patiënten die last hebben van astma, hyperventilatie of hartfalen, of een verhoogd risico lopen op hersenbloedingen, hebben baat bij ademhalingstherapie.

Sport & ademhalingstherapie
Een correcte ademhalingstechniek draagt bij aan maximale sportprestaties. Met behulp van een analyse van de ademhaling, in rust en tijdens inspanning, bekijken we hoe we deze kunnen optimaliseren qua techniek en ademhalingsspierkracht. Hierbij komen sportspecifieke aspecten aan de orde, zoals het korte ademmoment bij zwemmers en de voorovergebogen houding bij wielrenners tijdens het leveren van de inspanning.

Meer informatie? We vertellen u graag meer over onze behandeling.

COPD behandelen bij FysioClub Nederweert

Icoon telefoon

Fysiotherapie bij COPD

COPD is een chronische longziekte. Dit betekent niet dat de klachten en symptomen van deze ziekte niet verminderd kunnen worden. Met de juiste behandeling en aanpassingen van uw leefstijl is het verloop van de ziekte wél te beïnvloeden en kan uw kwaliteit van leven aanzienlijk verbeteren. De longfysiotherapeut van FysioClub Nederweert begeleidt u om beter om te gaan met COPD.

Afspraak maken: 0495-21 85 20