Diverse problemen behandeld met lasertherapie

Fotobiomodulatie. Een moeilijk woord voor het principe van de genezing van intern weefsel door middel van licht. Het werkt eenvoudig: de lichtenergie komt via een therapeutische laser in het lichaam en geneest het weefsel. Het is alsof u ligt te zonnebaden, maar dan alleen op de plek waar het probleem zit. Daar komt geen pijn of beschadiging bij kijken.

High Power Laser Therapie (HPLT)

High Power Laser Therapie (HPLT) stimuleert het zelfherstellend vermogen van het lichaam. De huidige lasers bereiken een diepte tot 7 cm in weefsel. Hierdoor kunnen bijna alle blessures worden bereikt en effectief worden behandeld.

Wat gebeurt er in uw lichaam?

In beschadigd weefsel herstelt de lichtenergie de celfunctie, remt het de ontstekingsreacties en vermindert het de pijn. Laserlicht bevordert bovendien de doorbloeding en activeert het lymfesysteem. Deze behandeling versterkt het immuunsysteem en bevordert de productie van endorfine.

Waarvoor wordt het toegepast?

Lasertherapie kan bij zeer veel medische problemen succesvol worden ingezet. Denk aan:

• artrose,

• tendinitis van schouder of achillespees,

• een tenniselleboog of jumpersknee,

• hielspoor en fasciitis plantaris,

• carpaal tunnel syndroom,

• spierverrekking of -scheur,

• verstuiking,

• slijmbeurs- en peesschedeontstekingen.

De behandeling is pijnloos en heeft geen ongewenste bijwerkingen.

Wilt u hier meer over weten, of wilt u een afspraak maken?

Neem contact op, u wordt bij ons snel geholpen