Work-outs van FysioClub Nederweert

Tom en Janou hebben een aantal work-outs opgenomen die u online kunt volgen. Dus gaan we u via deze weg lekker actief en fit houden. Zo kunt u thuis fysiek fit blijven!

Vragen? Neem contact op.

Tips

  • Zorg er altijd voor dat u opgewarmd bent voordat u begint.

  • De work-outs zijn niet lang, maar door de korte rustpauzes erg intensief.

  • Vergeet de cooling-down niet, deze zorgt ervoor dat u na de training of gedurende de dag even tot rust kunt komen. Daarnaast werkt u aan uw flexibiliteit en mobiliteit, wat kan helpen ter preventie van blessures.

  • Spieren hebben rust nodig. Zorg daarom voor een dag (actieve) rust om de spieren te laten herstellen. Mocht u graag elke dag willen trainen, wissel dan de buikspiertraining af met de krachttraining.

  • Hebt u energie over, herhaal de work-out nog 1 of 2 keer. Blijf uzelf uitdagen voor het beste resultaat.

P.S. Mocht u vragen hebben over de training, dan kunt u die altijd stellen. Suggesties over oefeningen of trainingen die u graag zou willen zien, zijn altijd welkom.

Warming-up

Deze video bevat een warming-up die u thuis mee kunt doen, om even de spieren warm te maken ter voorbereiding op de training. Een warming-up is belangrijk ter preventie van blessures en zorgt ervoor dat u de oefeningen van het volgende filmpje makkelijker kunt uitvoeren.

Intensievere warming-up voor de liefhebber

Deze video bevat een warming-up die u thuis mee kunt doen, om even de spieren warm te maken ter voorbereiding op de training. Een warming-up is belangrijk ter preventie van blessures en zorgt ervoor dat u de oefeningen van het volgende filmpje makkelijker kunt uitvoeren.

Thuis work-out | kracht en uithoudingsvermogen

Zorg ervoor dat u opgewarmd bent voordat u aan deze work-out begint, om blessures te voorkomen! Ook zorgen warme spieren ervoor dat u deze oefeningen makkelijker kunt uitvoeren. Zie hierboven voor warming-up-voorbeelden.

Work-out 1 Kracht | Spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam

Work-out 2 Buikspiertraining | Om de buikspieren flink te laten branden

Cooling-down

Om even bij te komen van de training of om de flexibiliteit te trainen op elk ander tijdstip van de dag.

Schouder & Nekoefeningen

Stabiliteitsoefeningen

Knie oefeningen deel 1

Knie oefeningen deel 2

Heup oefeningen deel 1

Heup oefeningen deel 2

Rug oefeningen deel 1

Rug oefeningen deel 2

Schouder oefeningen deel 1

Schouder oefeningen deel 2